הפניקס - חברה לביטוח

מפלי האיגוואסו

מפלי האיגוואסו המצויים בגבול ברזיל, ארגנטינה ופראגווי הם בין המקומות היפים ביותר בעולם ומושכים אליהם עשרות אלפי מטיילים מדי שנה.
במאמר זה נכתוב ונתאר את התחושות שחוותה מטיילת שהייתה שם.

קמתי בבוקר, פקחתי את העיניים, והרגשתי שאני בתוך חלום. למולי נפרשו נופים מרהיבים שמעולם לא חשבתי שישנם כאלה. המרחב גרם לי לתחושת חופש, עצמאות ותחושה שהגעתי למקום שמזכיר את גן העדן האבוד.
גן העדן הזה היה בעצם עיירה קטנה ויפיפייה בשם "פוארטו איגוואסו".
זו הייתה הפעם הראשונה במשך הטיול שלי בדרום אמריקה, בה הרגשתי מהו חופש במלוא מובן המילה.
בעיירה זו לנים מטיילים רבים לשם ביקור במפלי האיגוואסו.
הגעתי ליבשת דרום אמריקה ונחתתי בסאו פאולו שבברזיל בתחילת חודש ינואר. הזמן היה כ-3 שבועות לפני תחילת הקרנבל השנתי הידוע והמוכר שבברזיל.
לאחר טיול של כחודש בברזיל המדהימה, ועם תום עשרת ימי הקרנבל הפרועים, החלטתי להירגע מעט ולסיים את החודש בברזיל במפלי איגוואסו.
רק לרקע ולידע כללי, מפלי איגוואסו הם מפלים ענקיים, שלא ניתן לאמוד את גודלם גם כאשר עומדים מולם, אשר נמצאים בגבול של 3 מדינות בדרום אמריקה: ברזיל, ארגנטינה ופראגווי. זהו יעד נפוץ לכל תיירי היבשת, ואף ישראלים רבים מגיעים לשם.
בתום הקרנבל, כאמור, גיבשתי החלטה להמשיך את טיולי בארגנטינה, אך חלילה לא לפסוח על האיגוואסו.
בדקתי מספר אפשרויות להגעה לאזור, וברוב המקרים נוכחתי לדעת שטיסה זוהי הדרך המהירה והקצרה ביותר. רצתי מהר לסוכנות הנסיעות הקרובה על מנת לברר על טיסה לאזור המפלים, ונאמר לי שאזלו כל הכרטיסים לכל הטיסות בימים הקרובים, מכיוון שעם תום הקרנבל התנפלו כולם על כרטיסי הטיסה. לא ממש ידעתי מה לעשות באותו הרגע. האם לחכות עוד מספר ימים בברזיל או לנסות להגיע בכל דרך למפלי האיגוואסו.
ההחלטה הגיעה מהר. רבים הלהיבו אותי על האזור המדהים והמבוקש, והחלטתי שאני לא מפספסת ולו רגע אחד, ומחפשת כל דרך על מנת להגיע לשם וכמה שיותר מהר.
רצתי מיד לחברת האוטובוסים, המספקת קווי נסיעה ארוכים, ושאלתי על אורך הנסיעה מסלבדור שבברזיל למפלי האיגוואסו שבגבול ארגנטינה. מיד הבנתי שהנסיעה באוטובוס לא כל כך פשוטה ואורכה כ-53 שעות ברציפות.
ההחלטה כבר גובשה לפני הבירור על הנסיעה והחלטתי, יחד עם עוד חברה, לקחת סיכון ולקנות כרטיס נסיעה באוטובוס. לא חיכינו זמן רב בתחנה, והגיע האוטובוס.
בסופו של דבר, הנסיעה ארכה באמת כ-53 שעות, אך התכוננו היטב לנסיעה באמצעות ספרים, מוזיקה, תשבצים וכדומה, כך שהיא עברה לנו מהר מאוד.
לאחר כשתי יממות, הגענו ליעד המיוחל. ישבתי באוטובוס כמו ילד שמתלהב מדבר חדש שרואה, ורק חיכיתי לרדת. נגלה בפניי מראה מדהים של העיירה. חשבתי לעצמי שאם העיירה כל כך מדהימה, בטח שהמפלים עוד יותר.
מיד עם הגיענו לעיירה, חיפשנו מקום ללון בו לאותו הלילה. הנחנו את התיקים ומיהרנו לברר על היציאה לאזור המפלים.
למחרת, עם זריחת השמש, התארגנו ויצאנו לאזור המפלים. היה זה אוטובוס מאורגן שהסיע את כל התיירים ביחד.
כאשר הגענו למפלים, עמדתי מולם דקות ארוכות פעורת פה. לא האמנתי למראה עיניי. מעולם לא חשבתי שיש מקום בו יש עוצמה כזאת. רסיסי מים הותזו לעברי ללא הרף. הם לרגע לא הפריעו לי, ובכל זאת המשכתי לעמוד ולבהות ביופי הזה.
ניסיתי לצלם סרטון במצלמה כדי לתאר ולחוות זאת עם קרוביי, אך זה ללא ספק לא אותו הדבר ולו במעט.
הסתכלתי במורדות המפלים ומחוזק נפילת המים, לא הצלחתי לראות דבר.
חשבתי בראשי, זהו ללא ספק המקום היפה ביותר והעצמתי ביותר שראיתי מימיי.
אני ממליצה לכל אחד ואחת מכם, בהזדמנות הראשונה שתהיה לכם לטייל בעולם, להגיע למפלי האיגוואסו.
זוהי חוויה שלא ניתן לתארה במילים.

מקווה שתיהנו לפחות כמוני - מצוות Trip4You - מומחים לביטוח נסיעות לדרום אמריקה בפרט, וביטוח נסיעות לחו"ל בכלל.